Categories > Exploiting > Roblox >

ROBLOX ON GAME CONSOLES?


Luau

Luau

Posts: 138

Threads: 25

Joined: May, 2022

Reputation: -33

  • 0

Posted

It was a good day, just reversing ROBLOX, until....

 

Yep, you heard the title correctly.

 

Is Roblox Planning to Do Roblox On Game Consoles?

https://cdn.discordapp.com/attachments/793599976789114931/977634142277754880/unknown.png

 

 

Roblox is Going To be on a 2010 Console?

https://cdn.discordapp.com/attachments/793599976789114931/977634222711910410/unknown.png

 

https://cdn.discordapp.com/attachments/793599976789114931/977634350105505822/unknown.png

 

https://cdn.discordapp.com/attachments/793599976789114931/977634456242388992/unknown.png

 

Wow, some controllers apparently 20 years ago?

https://cdn.discordapp.com/attachments/793599976789114931/977634674023211018/unknown.png

 

Bruh ROBLOX What are you smoking? A console from 2001?

https://cdn.discordapp.com/attachments/793599976789114931/977635485553942528/unknown.png

 

BRUH A CONSOLE FROM 1994? BRUH ARE YOU OKAY?
https://cdn.discordapp.com/attachments/793599976789114931/977635608589639761/unknown.png

 

That's a lot of Xbox Controllers you're doing buddy!

https://cdn.discordapp.com/attachments/793599976789114931/977635951734030366/unknown.png

 

Here's the cases and pseducoode (revamped).

(Took out most variables because its too long).

 

//Pseudocode for the controllers:
//Revamped and beutified.
signed checkcontrollers(int this)//Main
{
    string v17;//made myself cuz ye
      switch ( sub_17A6DE0(//switch cases
                 *(_WORD *)(v4 + 10),
                 *(_DWORD *)(v4 + 36),
                 *(_DWORD *)(v4 + 40),
                 *(_DWORD *)(v4 + 44),
                 *(_DWORD *)(v4 + 48)) )
      {
        case 1://Probably checks what controllers are plugged inside
          v17 = "Xbox 360 Controller";
          goto LABEL_15;
        case 2:
          v17 = "Xbox One Controller";
          goto LABEL_15;
        case 3:
          v17 = "PS3 Controller";
          goto LABEL_15;
        case 4:
          v17 = "PS4 Controller";
          goto LABEL_15;
        case 5:
          v17 = "Nintendo Switch Pro Controller";
          goto LABEL_15;
        case 7:
          v17 = "PS5 Controller";//owo
case 8:
v17 = "Deez nuts";//WHAT KIND OF CONSOLE IS THIS11!!!!
LABEL_15:
         return result;
}

 

Please explain me what is the meaning of this? Is Roblox Planning to Really Use Controllers?

 

EDIT: I Plugged In My Xbox 360 Controller and it Worked Normally! - That means controllers are ALREADY supported, sorry lmao.

 

Luau

Aja

Zenexya#2964

Posts: 1125

Threads: 126

Joined: Apr, 2021

Reputation: 0

  • 0

Replied

Consoles were implemented long time ago, nothing new.

ThatPhoenix

Socially Awkward

Posts: 2591

Threads: 60

Joined: May, 2020

Reputation: 19

  • 0

Replied

the ps1 and stuff is probably some backwards compatibility PlayStation is forcing on developers or something, idk how it's gonna work but...

its technically backwards compatable.

https://cdn.discordapp.com/attachments/763497531010711562/980416910292312114/Vector_330_500_px_6.png

Join Vector - https://discord.gg/Ag45a5sjpj

Phoenix#8419 | JavaScript & C# | Learning C/C++

Luau

Luau

Posts: 138

Threads: 25

Joined: May, 2022

Reputation: -33

  • 0

Replied

@ThatPhoenix| Yeah just noticed when Plugged In my Xbox 360 Controller..

Luau

RealChronics

D4rK Owner

vip

Posts: 282

Threads: 32

Joined: Dec, 2020

Reputation: -26

  • 0

Replied

It could just be controller support, as many people who play PC games use Xbox or Playstation controllers.

https://media.discordapp.net/attachments/979496861738086420/981316649661632562/4353979.png

https://cdn.discordapp.com/attachments/930896685230612592/931747495514628207/unknown.png

 

Luau

Luau

Posts: 138

Threads: 25

Joined: May, 2022

Reputation: -33

  • 0

Replied

@RealChronics Yep noticed that after like 10 mins lol.

Luau

Shade_0122

It was a good run

noticed

Posts: 1546

Threads: 103

Joined: Jun, 2020

Reputation: 26

  • 0

Replied

Most likely Controller support. Roblox is supported on the whole of xbox. There has been information about roblox coming to ps4 and ps5 so yh

N4ri

truly gamer pro :suncool:

contentCreator

Posts: 518

Threads: 79

Joined: Mar, 2020

Reputation: 32

  • 0

Replied

This is just Controller Support. You can see the various names of various first and third party controllers, i'm pretty sure most if not all of them can be connected to the PC in some way (thought XBOX is easiest)

 

You can use ROBLOX with most if not any controller (I sometimes play ROBLOX on a Chinese Android Gaming Handheld), and i'm assuming these list of controllers is to help with the compatibility and detection of the Controller.

 

Besides, ROBLOX is already on the Xbox One (albeit it seems to be far behind the Desktop and Mobile counterparts), and if you have an Android TV Box with a controller, that technically counts as a Console than can run ROBLOX.

https://cdn.discordapp.com/attachments/883245267019784225/959005780865069076/CometSignature.gif

<3 N4ri
---

Exploits i use: Comet, Synapse X
Scripts i use: anything cool

Posts: 64

Threads: 18

Joined: Apr, 2022

Reputation: -7

  • 0

Replied

i dont know if its coming on ps3 cuz i have ps3 XD

https://cdn.discordapp.com/attachments/972747675713802310/972773305926963210/descarga.png    https://cdn.discordapp.com/attachments/972597498768158750/972811549112692736/descarga.png  Hi :D



Users viewing this thread:


( Members: 0, Guests: 1, Total: 1 )